Γιατί το 70% των χρηστών είναι ευγενικοί όταν μιλούν με την AI - THERMISnews.gr

Γιατί το 70% των χρηστών είναι ευγενικοί όταν μιλούν με την AI


Μια νέα μελέτη δείχνει ότι το 70% των χρηστών είναι ευγενικοί όταν μιλούν με την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά οι λόγοι για αυτό ποικίλλουν ευρέως.

Ενώ πολλοί το κάνουν από συνήθεια, άλλοι φοβούνται πιθανές συνέπειες. Οι ειδικοί διαφωνούν σχετικά με το αν η ευγένεια προς την τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει τη συμπεριφορά μας ή ακόμη και αν βελτιώνει την τεχνολογία.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από τη Future τον Δεκέμβριο του 2024, εξέτασε πάνω από 1.000 άτομα από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Διαπίστωσε ότι η ευγένεια απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη όπως το ChatGPT δεν αποτελεί πλέον εξαίρεση, αλλά έχει γίνει κανόνας για πολλούς.


Ποια είναι τα αποτελέσματα της έρευνας

Συνήθεια και αξιοπρέπεια
Το 82% των χρηστών στις ΗΠΑ και το 83% των χρηστών στο Ηνωμένο Βασίλειο που είναι ευγενικοί με την τεχνητή νοημοσύνη θεωρούν απλώς «φυσιολογικό» να λένε «παρακαλώ» και «ευχαριστώ», ανεξάρτητα από το αν μιλούν σε άνθρωπο ή σε τεχνητή νοημοσύνη.

Φόβος για εξέγερση
Περίπου το 18% των χρηστών στις ΗΠΑ που συμμετείχαν στην έρευνα και το 17% των Βρετανών χρηστών που είναι ευγενικοί πιστεύουν ότι είναι σημαντικό να αντιμετωπίζουν την τεχνητή νοημοσύνη με σεβασμό, προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες στο μέλλον.

Βελτίωση των επιδόσεων
Ορισμένοι χρήστες πιστεύουν ότι τα ευγενικά αιτήματα οδηγούν σε καλύτερες και πιο χρήσιμες απαντήσεις.

Έλλειψη συναισθημάτων
Περίπου το 30% των χρηστών δεν βλέπουν κανένα λόγο να μιλούν με ευγένεια επειδή πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν έχει συναισθήματα και η ευγένεια είναι περιττή.

Αποδοτικότητα και εξοικονόμηση χρόνου
Άλλοι λένε ότι θέλουν να κρατούν τις αλληλεπιδράσεις τους σύντομες και περιεκτικές για να εξοικονομούν χρόνο και να λαμβάνουν πιο ακριβείς απαντήσεις.


Τι λένε οι ειδικοί

Οι απόψεις των ειδικών σχετικά με την ευγένεια απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη διίστανται.

Ορισμένοι τονίζουν ότι η ευγένεια είναι σημαντική για να ενθαρρυνθεί η συμπεριφορά σεβασμού στις διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις. Προειδοποιούν ότι η ασεβής αντιμετώπιση της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τις κοινωνικές μας σχέσεις.

Ένα άλλο επιχείρημα προέρχεται από το φαινόμενο CASA (Οι υπολογιστές είναι κοινωνικοί παράγοντες), το οποίο δηλώνει ότι συχνά αλληλεπιδρούμε με τις μηχανές όπως και με τους ανθρώπους. Ο εγκέφαλός μας δεν κάνει διάκριση μεταξύ της συναναστροφής με έναν άνθρωπο ή την τεχνητή νοημοσύνη.

Ο John-Anthony Disotto, συντάκτης AI στο TechRadar, ήταν αρκετά επιφυλακτικός σχετικά με το θέμα. Κατά τη γνώμη του, η συμπεριφορά αυτή θα μπορούσε να σχετίζεται με το φόβο.

Εξάλλου, ταινίες επιστημονικής φαντασίας όπως το «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» ή ο «Εξολοθρευτής» έχουν διαμορφώσει την ιδέα ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε μια μέρα να κατακτήσει τον κόσμο.


Τι είπε η ίδια η τεχνητή νοημοσύνη

Όταν ρωτήθηκε, το ίδιο το ChatGPT είπε: «Ως τεχνητή νοημοσύνη, δεν χρειάζομαι ευγένεια επειδή δεν έχω αισθήματα ή συναισθήματα. Αλλά βρίσκω ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι άνθρωποι είναι συχνά ευγενικοί ακόμη και όταν μιλούν σε μια μηχανή. Κάνει την αλληλεπίδραση πιο ευχάριστη για τους περισσότερους και μπορεί πράγματι να οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα σε ορισμένες περιπτώσεις, καθώς τα ευγενικά αιτήματα συχνά διατυπώνονται με μεγαλύτερη ακρίβεια».



 
 

   


Post Comment