Η θεία μου η Χίπισσα: Η οσκαρική ταινία που ενέπνευσε τον Σακελλάριο και το παρασκήνιο πίσω από μία επική σκηνή
Τη δεκαετία του ’60, Χίπις απ’ όλο τον κόσμο, απηυδισμένοι από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, κατέφτασαν στα Μάταλα, βρίσκοντας εκεί καταφύγιο. Για μια ολόκληρη δεκαετία, η παραλία της Κρήτης έγινε παγκόσμιο σύμβολο του κινήματος των Χίπις, προσελκύοντας ακόμα και διάσημους επισκέπτες, όπως η Τζάνις Τζόπλιν και ο Μπομπ Ντίλαν.
Εκεί, στις σπηλιές των Ματάλων έφτασε το 1970 και το συνεργείο της Φίνος για τα γυρίσματα της ταινίας, «Η θεία μου η Χίπισσα», με τη Ρένα Βλαχοπούλου. Πρόκειται για μία από τις καλύτερες κωμωδίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, με τον Αλέκο Σακελλάριο να μπαίνει στο «άντρο» των παιδιών του λουλουδιών και να δείχνει μέσα από την κωμική του πένα, εκείνον τον αέρα ξεγνοιασιάς, αυτοδιάθεσης και πραγματικής ελευθερίας που έπνεε στα Μάταλα. Και όλα αυτά, μεσούσης της χούντας που θεωρούσε ότι οι Χίπιδες ήταν «ανώμαλοι» και αποτελούσαν κίνδυνο για διαφθορά της νεολαίας.
Η «Θεία μου η Χίπισσα» βγήκε στους κινηματογράφους στις 23 Νοεμβρίου 1970. Ο Αλέκος Σακελλάριος την εμπνεύστηκε από την ταινία του Φρανκ Κάπρα «Κυρία για μία ημέρα» του 1933, η οποία σημείωσε επιτυχία και ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ταινίας και ο Κάπρα, σκηνοθεσίας. Μάλιστα, το 1961 γύρισε την ανανεωμένη της εκδοχή, με τίτλο «Η κόμισσα και ο γκάγκστερ».
Η ιστορία της «Κυρίας για μία ημέρα» ακολουθεί μια ζητιάνα, την «Apple Annie» (Μέι Ρόμπσον), η οποία επιστρατεύει έναν συμπαθή γκάνγκστερ (Γουόρεν Γουίλιαμ) για να τη μεταμορφώσει σε κοσμική κυρία για μία ημέρα, έτσι ώστε να μη ντροπιάσει την κόρη της (Ζαν Πάρκερ) όταν εκείνη την επισκεφτεί από την Ευρώπη με τον αρραβωνιαστικό της και τα πεθερικά της.
Ο Σακελλάριος επηρεασμένος από το σενάριο και των δύο εκδοχών, ζήτησε από τον Φίνο να γυρίσουν μια ταινία με ανάλογη σε ένα βαθμό υπόθεση. Ο Μίμης Πλέσσας ανέλαβε τη μουσική και τα τραγούδια του ερμήνευσαν ο Γιάννης Πουλόπουλος, η Ρένα Κουμιώτη, ο Δάκης και ο Δημήτρης Ταμπόσης.
Η Ρένα Βλαχοπούλου ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο και όπως σε όλες τις ταινίες της, δεν σταμάτησε να κάνει αυτοσχεδιασμούς. Ένα χαρακτηριστικό ευτράπελο που συνέβη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, το περιγράφει ο ίδιος ο Σακελλάριος στο βιβλίο «Αλέκος Σακελλάριος, το ταλέντο βγήκε από τον Παράδεισο».
Σύμφωνα με αυτό, σε μια σκηνή η Ρένα Βλαχοπούλου, υποδυόμενη την καθαρίστρια ενός ξενοδοχείου, έπρεπε να κρυφτεί από τον Γιάννη Μιχαλόπουλο, για να μην την δει με τα ρούχα της δουλειάς της, αφού ο ίδιος την θεωρούσε πλούσια.
@ FinosFilm
Ο Σακελλάριος της είπε να μπει κάτω από ένα τραπέζι. Εκείνη όμως αγνόησε τις σκηνοθετικές οδηγίες, προτιμώντας να κινηθεί εκτός σεναρίου και να βάλει τον κουβά που κρατούσε στο κεφάλι της και φυσικά να γίνει μούσκεμα.
@ FinosFilm
Ο Σακελλάριος της είπε να μπει κάτω από ένα τραπέζι. Εκείνη όμως αγνόησε τις σκηνοθετικές οδηγίες, προτιμώντας να κινηθεί εκτός σεναρίου και να βάλει τον κουβά που κρατούσε στο κεφάλι της και φυσικά να γίνει μούσκεμα.
Το συνεργείο προσωρινά τα έχασε με τον αυτοσχεδιασμό της πρωταγωνίστριας, ενώ ακολούθησε πανδαιμόνιο από τα γέλια. Η αυθόρμητη αυτή σκηνή ήταν τόσο επιτυχημένη που ο Αλέκος Σακελλάριος την κράτησε κανονικά στην ταινία και μέχρι σήμερα, θεωρείται μία από τις πιο αστείες στη «Θεία μου τη Χίπισσα».
Στην ίδια ταινία, τις εντυπώσεις «κλέβει» και ο εξαιρετικός Βασίλης Τσιβιλίκας ως χίπις. Με μακρύ μαλλί, μαύρο μούσι, γυαλιά, καπέλο και το σάλι που φορούσε, ο ηθοποιός με την ψιλόλιγνη σιλουέτα και τις μοναδικές εκφράσεις, χαρίζει μια σπαρταριστή ερμηνεία και μέχρι σήμερα, ο χίπις του Τσιβιλίκα, θεωρείται μία από τις πιο καλτ φιγούρες του ελληνικού κινηματογράφου.
Η υπόθεση
Η κυρα-Λένη είναι καθαρίστρια σε ένα ξενοδοχείο για να μπορεί να σπουδάζει την κόρη της στο εξωτερικό. Όταν μαθαίνει πως έρχεται η κόρη της να την επισκεφτεί, πανικοβάλλεται γιατί δεν της έχει πει ότι εργάζεται ως καθαρίστρια. Έτσι, ένας πλούσιος ένοικος του ξενοδοχείου, αποφασίζει να την βοηθήσει, παρουσιάζοντάς την ως πλούσια κυρία. Η κόρη της καταφθάνει με τον χίπη μνηστήρα της και τον πάμπλουτο πατέρα του, ενώ η κυρα-Λένη τους υποδέχεται αρχοντικά, προσπαθώντας να κρατήσει κρυφό το μυστικό της.
@ FinosFilm
Ξέρατε ότι…
Στην ίδια ταινία, τις εντυπώσεις «κλέβει» και ο εξαιρετικός Βασίλης Τσιβιλίκας ως χίπις. Με μακρύ μαλλί, μαύρο μούσι, γυαλιά, καπέλο και το σάλι που φορούσε, ο ηθοποιός με την ψιλόλιγνη σιλουέτα και τις μοναδικές εκφράσεις, χαρίζει μια σπαρταριστή ερμηνεία και μέχρι σήμερα, ο χίπις του Τσιβιλίκα, θεωρείται μία από τις πιο καλτ φιγούρες του ελληνικού κινηματογράφου.
Η υπόθεση
Η κυρα-Λένη είναι καθαρίστρια σε ένα ξενοδοχείο για να μπορεί να σπουδάζει την κόρη της στο εξωτερικό. Όταν μαθαίνει πως έρχεται η κόρη της να την επισκεφτεί, πανικοβάλλεται γιατί δεν της έχει πει ότι εργάζεται ως καθαρίστρια. Έτσι, ένας πλούσιος ένοικος του ξενοδοχείου, αποφασίζει να την βοηθήσει, παρουσιάζοντάς την ως πλούσια κυρία. Η κόρη της καταφθάνει με τον χίπη μνηστήρα της και τον πάμπλουτο πατέρα του, ενώ η κυρα-Λένη τους υποδέχεται αρχοντικά, προσπαθώντας να κρατήσει κρυφό το μυστικό της.
@ FinosFilm
Ξέρατε ότι…
☝H Ρένα Βλαχοπούλου ερμηνεύει το «H Ζωή αρχίζει στα Σαράντα», το οποίο γράφτηκε ειδικά για την ταινία.
☝Η «Θεία μου η Χίπισσα» γυρίστηκε στη Ρόδο και στα Μάταλα.
☝Στην ταινία κάνει κι ένα σπαρταριστό πέρασμα και ο Αλέκος Σακελλάριος, ο οποίος το συνήθιζε. Η σκηνή είναι γυρισμένη στα Μάταλα, όπου η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Ανδρέας Μπάρκουλης και ο Γιάννης Μιχαλόπουλος αναζητούν τη, Νόρα Βαλσάμη και Βασίλη Τσιβιλίκα. Στην προσπάθειά τους να πλησιάσουν στις σπηλιές και να βρουν τους δύο νέους, συναντούν πολλούς από τους χίπηδες. Ο Αλέκος Σακελλάριος είναι ένας από αυτούς. Φορά περούκα, άσπρα ρούχα, η φωνή του είναι λεπτή και απαντά στα γαλλικά.
☝Η ταινία προβλήθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1970 κι έκοψε 481.598 εισιτήρια. Ήρθε στην 3η θέση ανάμεσα σε 87 ταινίες.
☝Ο Βασίλης Τσιβιλίκας για τον ρόλο του ως χίπις, είχε παραδεχτεί σε συνέντευξή του πολλά χρόνια αργότερα, ότι ήταν εκείνος που απόλαυσε πιο πολύ στην καριέρα του.
Post Comment