«Αλαλούμ» με τον καφέ την ώρα της οδήγησης-Τι ισχύει τελικά, εξηγεί ο «Ιαβέρης» - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

«Αλαλούμ» με τον καφέ την ώρα της οδήγησης-Τι ισχύει τελικά, εξηγεί ο «Ιαβέρης»



Πολύς λόγος έχει γίνει τις τελευταίες εβδομάδες με μία φήμη που διαδόθηκε πως απαγορεύτηκε ο καφές στο αυτοκίνητο – Τι ισχύει τελικά με τον κανονισμό 


Μεγάλη αναστάτωση επικρατεί στους οδηγούς αυτοκινήτων σχετικά με το τι ισχύει τελικά σχετικά με τον καφέ και κατά πόσο αυτός απαγορεύτηκε.

Η αλήθεια είναι πως σχετικά με αυτό υπάρχουν ανακρίβειες καθώς ο κανονισμός στον ΚΟΚ που ισχύει από το 1999 (άρθρο 13 παρ. 2) εν ολίγοις αναφέρει πως ο οδηγός εντός του αυτοκινήτου πρέπει να έχει τα χέρια του ελεύθερα στο τιμόνι όταν το όχημα βρίσκεται εν κινήσει και να μην παρεμποδίζονται, κρατώντας κάποιο αντικείμενο, είτε αυτό είναι καφές, είτε μπουκαλάκι νερό, είτε κινητό τηλέφωνο.


Ποια είναι η πραγματικότητα

Το παραπάνω εξηγεί στο GRTimes και ο γνωστός σύμβουλος οδικής ασφάλειας, Κωνσταντίνος Μαρκουΐζος (Ιαβέρης).

«Όταν οδηγούμε τα χέρια πρέπει να είναι ελεύθερα στο τιμόνι, ωστόσο μια γουλιά καφέ ή νερό μπορούμε να πιούμε καθώς περιμένουμε στο κόκκινο φανάρι και δεν βρισκόμαστε σε κίνηση. Αυτό ισχύει από το 1999» τονίζει ο Ιαβέρης.

Και συνεχίζει λέγοντας πως «κανείς αστυνομικός δεν θα κοιτάξει μέσα στο αμάξι για το αν έχουμε καφέ, αλλά θα βεβαιωθεί παράβαση αν κρατάμε καφέ ή οτιδήποτε άλλο ενώ βρισκόμαστε εν κινήσει».

Όπως επισήμανε ο ίδιος, «η ικανότητα του οδηγού να έχει σωστή οδηγική συμπεριφορά, σύμφωνα με μελέτες ελαττώνεται όταν αυτός σκέφτεται άλλα πράγματα και δεν έχει καθαρό μυαλό. Πόσο μάλλον αν κρατάει και αντικείμενο».

Επίσης, σχετικά με μακρινές διαδρομές τονίζει πως «αν βρισκόμαστε σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και οδηγούμε για ώρες, σίγουρα δεν πειράζει να ελαττώσουμε ταχύτητα και με ασφάλεια να πιούμε μια γουλιά νερό, όμως αν θέλουμε να πιούμε καφέ και να κάνουμε ένα τσιγάρο μπορούμε να σταματήσουμε σε κάποιο ΣΕΑ».


«Υπάρχουν σημαντικότερα πράγματα που άλλαξαν στον ΚΟΚ»

Στα σημαντικότερα ζητήματα που λύνει ο νέος ΚΟΚ αναφέρθηκε μιλώντας στο GRTimes ο Κωνσταντίνος Μαρκουΐζος (Ιαβέρης) τονίζοντας πως αυτά είναι που θα έπρεπε να επικοινωνηθούν περισσότερο.

«Η πιο σημαντική αλλαγή στον ΚΟΚ είναι τα 30 χλμ. όριο ταχύτητας εντός αστικού ιστού, αντί για 50 χλμ. που ίσχυε έως τώρα. Από τις 96 παρασύρσεις μέσα σε ένα μήνα, θα πέσουμε περίπου στις 20 αν εφαρμοστεί ο νέος ΚΟΚ» είπε και συνέχισε «αν πηγαίνεις με 50-60 μέσα σε αστικό ιστό ότι κι αν πεταχτεί το πάτησες, με 30 δεν ισχύει το ίδιο καθώς έχεις περισσότερο χρόνο να ακινητοποιήσεις το όχημα».

Ο Ιαβέρης επίσης αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα σημαντικά θέματα για την οδήγηση, καθώς η αυστηροποίηση των ποινών είναι επιβεβλημένη για όσους οδηγούς περνούν με κόκκινο ή το STOP χωρίς να σταματήσουν, κινούνται στη ΛΕΑ, παραβούν τη διπλή διαχωριστική γραμμή ή είναι υπό την επήρεια αλκοόλ.

«Οι παραβάτες πρέπει να τιμωρούνται παραδειγματικά και σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης να αφαιρείται για ορισμένο χρονικό διάστημα και η άδεια οδήγησης» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Τέλος, σημειώνει πως «αυτό είναι δίκαιο γι’ αυτούς που θα γλιτώσουν από αυτή τη συμπεριφορά, πρέπει να σκεφτούμε, αυτούς που θα "κλαίμε" αν περάσουμε με κόκκινο».